Főoldal Rólunk Ultrahang Szülészet Nőgyógyászat Kapcsolat
Myoma Inkontinencia Hycosy vizsgálat Down-kór Jó tudni Galéria

A méh myomás elváltozásai és azok kezelése

A méhtestből kiinduló mesenchymalis eredetű leiomyoma (myoma) a női szervezet leggyakrabban előforduló jóindulatú daganata. Az alapvetően simaizomból felépülő jóindulatú tumor a reproduktív (termékeny) életkorban lévő nők 25-30%-ában kimutatható, az esetek döntő többségében (80 %-ban) nem okoz tünetet.

A myoma növekedhet a méh ürege felé, a méh izomfalában belül, valamint a méhből kifelé nőve, ahogy azt az ábra mutatja.

A myomák által okozott klinikai tünetek rendkívül változatosak, többnyire a daganat elhelyezkedésétől, méretétől és a másodlagosan fellépő elfajulásoktól függenek. A myomák kezelését több tényező is befolyásolja, ezek közül kiemelendő a daganat mérete, elhelyezkedése, növekedési üteme, az általa okozott panaszok, a beteg életkora és nem utolsó sorban a beteg fertilitási (gyermekvállalási) terve. A kezelés akkor jön szóba, ha vérzészavar, kismedencei fájdalom, a környező szervek (húgyhólyag, bél stb.) kompressziója vagy a myoma gyors növekedése azt indokolja, továbbá, ha a myoma elhelyezkedésénél illetve méreténél fogva meddőség vagy habituális vetélés oka lehet.

A gyakorlatban a sebészi kezelés a legelterjedtebben használt terápiás módszer, mely a jelenlegi gyakorlat szerint lehet hysterectomia (méheltávolítás) vagy myoma-eltávolítás (myomaenucleatio). Bizonyos esetekben, megfelelő gyakorlat birtokában alkalmazható a laparoszkópos vagy hysteroskópos myomaenucleatio is. A gyakorlatban széles körben elterjedt sebészeti kezelés mellett megkísérelhetők az un. „minimálisan invazív bevatkozások” is, azonban ezek eredményessége megkérdőjelezhető.

Nem lehet és nem is szabad figyelmen kívül hagyni, hogy napról napra növekszik azon nők száma, akik a méhük megtartására törekednek és betegségük kezelésében a méhet megtartó műtétet választják. Erre a myomectomia, a méhet megtartó és a myoma vagy myomák eltávolítására szolgáló műtéti eljárása a megoldás, amelynek elvégzését, megfelelő szaktudásunk és tapasztalatunk mellett készséggel vállaljuk!

Med4You
Szülészeti, nőgyógyászati és ultrahang magánrendelő
1073 Budapest, Erzsébet körút 51. mfsz. 4.

Oldal elejére

Webdesign - Szenyán Ildikó 2009